2016 NR. 3 HEADER

maandag 4 april 2016

Patchwork, borduren en meer.

Op zondag 13 maart liet ik jullie een stukje zien van de kleine blauwe sampler waar ik een muizentand randje om heen aan het maken was. Het lapje is klaar en er is ook al een patroontje van.
Het borduurwerkje is maar 7 x 11 cm en geborduurd op 14-draads linnen. Met het randje er om heen is het natuurlijk ietsje groter maar het blijft een klein lapje. Het origineel is een oudje en in het rood geborduurd. Het komt uit Gonnie haar verzameling.


"Blue Mini"
Het patroontje staat in de webwinkel
♥ ♥ ♥ ♥ ♥
Herinneren jullie je nog dat ik ooit begonnen ben patchwork blokken te maken van oud beddegoed? Geinspireerd door het prachtige boek "Uitgeslapen"van Jantje Kupers ging ik enthousiast aan de slag. Na zes blokken wist ik het eigenlijk niet zo goed meer en bleven ze liggen. Maar.....ik wilde toch verder dus op zoek naar inspiratie op Pinterest kreeg ik toch een idee. Van Jantje kreeg ik mooie oude lapjes uit haar collectie .De blokken worden aangevuld met vier blokken met een ster er in. En ze worden heel leuk! Ik laat vast wat zien.


Het blok met de kleine blokjes had ik al en de sterblokken komen er bij. Genieten van de mooie stofjes, kiezen blijft moeilijk!
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
Verder ben ik ook weer aan een nieuw werkje begonnen. Ik heb aan mijn sleutelbos altijd een soort hanger van borduurband. Maar als je je sleutelbos niet meer ergens op tafel durft te leggen omdat er een "vodje" aan hangt dan wordt het wel tijd voor een nieuwe.


Hij vordert al aardig!
♥ ♥ ♥ ♥ ♥
Elke zondag proberen we samen met Pippa te wandelen. Gisteren kon dat heerlijk in het zonnetje dat 's middags gelukkig toch tevoorschijn kwam. Het is rondom Huizen zo mooi!
Zo'n boshuisje lijkt me ook helemaal geweldig.


We zijn druk bezig met de voorbereidingen voor Merkwaardig in Nijkerk a.s. zaterdag 9 april, waar wij met ons winkeltje staan.
De winkel in Huizen is die dag gesloten!
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
Ook wordt er hard gewerkt aan de reproductie van een oude merklap uit mijn verzameling. De merklap is al opnieuw geborduurd, het patroon is klaar en de werkbeschrijving is in de maak. Hopelijk kunnen we het al meenemen naar Nijkerk.

Fijne week allemaal en misschien tot zaterdag in Nijkerk!

Gonnie & Marijke
♥ ♥ ♥ ♥ ♥

Geen opmerkingen:

Een reactie posten