2016 NR. 3 HEADER

zondag 24 mei 2015

Uitgeslapen

"Uitgeslapen,  droombeelden van toen in quilts van nu" dat is de titel van het quiltboek van mevrouw Jantje Kupers-De Roo. Zij woont in Stadskanaal en is 82 jaar! Wat geweldig dat zijn op deze leeftijd zo'n belangrijke bijdrage heeft geleverd aan het bewaren van een stukje historie.

Het is een prachtig boek, wij zijn er helemaal weg van! Het boek staat vol met de mooiste quilts gemaakt door Jantje en een groep quiltsters die zich helemaal toelegt op de verwerking van oud beddengoed. Het bijzondere aan deze quilts is dat ze allemaal gemaakt zijn van oud beddengoed van onze voorouders, voornamelijk uit het noorden van het land. Het voorwoord is geschreven door An Moonen.

Naast de vele foto's ook het persoonlijke verhaal van de maakster van de quilt en de herkomst van de stoffen die gebruikt zijn.

Wij zijn er trots op dat wij als enige winkel dit boek mogen verkopen! Het past ook helemaal bij onze stijl, veel rood en blauw. Het boek is eveneens te koop in het Streek Historisch Centrum in Stadskanaal en in het Veenkoloniaal Museum in Veendam.
Afgelopen donderdag kwam het boek bij ons binnen en ik heb het al vele malen in mijn handen gehad. Kijken, lezen, genieten!

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
 
 
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
 
 
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
 
 
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

 
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
 
 
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

 Middenstuk van een quilt
♥ ♥ ♥ ♥ ♥
 
Dit zijn maar een paar van de prachtige
quilts die in het boek staan afgebeeld!
 
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
 
Morgen, 25 mei a.s. zijn wij aanwezig bij het Open Huis en Tuin van Atelier Bep in Hall.
U bent van harte welkom van van 11.00 tot 16.00 uur. Het adres is Heimeriete 3,
6964 BL in Hall.
U kunt er HIER meer over lezen.
 
Marijke 
 ♥
                                                    

6 opmerkingen:

  1. Ik ben zo blij dat ik het heb aangeschaft.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat lijkt me dat een geweldig boek en leuk dat jullie die mogen verkopen. Als het enigszins kan, kom ik morgen even bij atelier Bep.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Super mooi wat je hier laat zien, denk dat je de boeken niet aan kunt slepen wat een historisch Pronkie......
    Groetjes Anje.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zou je dan een boek voor me mee willen brengen...komik hem ophalen..???

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Marijke je neemt toch wel dit boek mee ,ik word helemaal nieuwsgierig, tot motgen,
    Bep

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Prachtige quilts groetjes Marie-Claire

    BeantwoordenVerwijderen