2016 NR. 3 HEADER

zondag 5 februari 2012

Naaldenboekje

Dit patroontje had ik al in een andere kleurencombinatie geborduurd (klik) maar ik heb het ook nog een keer in rood/blauw geborduurd. Wat moest ik hier nu weer van maken? Een naaldenboekje, altijd makkelijk en leuk als kadootje. In mijn voorraad linnen lapjes gedoken en aan de slag gegaan. Ik heb hiervoor ook DMC donkerrood 815 gebruikt en blauw 931. Ik ben er weer blij mee! Dankzij de sneeuw van de afgelopen dagen heb ik veel binnen gezeten en allerlei werkjes af kunnen maken of verwerkt. Jullie zullen nog wel het e.e.a. voobij zien wandelen de komende dagen!

I already made this pattern in another colour combination (clic) but now I also made one in red/blue.
I used it to make a needle map for which I found some fabric in my stock of linen. The colours are dark red 815 and antique blue 931 from DMC. Much snow has fallen here last friday  and it is very cold. At night there were temperatures measured here in the Netherlands  of 23 degrees below zero! I stayed inside and finished a lot of little projects. You will see them on my blog the next days!












28 opmerkingen:

  1. Je naaldenboekje is prachtig geworden, wat zijn die kleurtjes mooi bij elkaar, ik ga de nummertjes onthouden hoor!
    Zelf heb ik de laatste dagen ook naaldboekjes gemaakt maar in vintagestijl, ik zal ze deze week nog eens laten zien.
    én ook veel geborduurd, doordat we zonder internet zaten maar........mmm, nu nog bedenken wat ermee te doen, ohoh, altijd mijn probleem ;)))))))))
    Ben benieuwd naar jouw volgende posten want je weet dat ik het zo bewonder dat je altijd alles mooi afwerkt!
    fijne zondag, Sonja

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Its lovely - beautiful colours.
    Liz @ Shortbread & Ginger

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Marijke, ook deze is weer super leuk !
    Lieve groetjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat prachtig! Die kleuren doen het ook heel goed bij elkaar. Lief met het hartje erbij.

    lieve groet,
    Betsy
    Wolatelier DiAn

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Lieve Marijke, wat een prachtig blog heb jij! Mooi hoor dit naalden-etui! Ik had een vraag ivb met de soorten linten die in een ander rubriek te zien zijn, waar koopt jij ze AUB? Hebt u soms een adres, want hier bij ons zijn geen handwerkwinkels meer te vinden, jammer hoor!!
    Alvast bedankt, groetjes Christelle

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hallo Marijke, wat een schattig naaldenboekje en wat zijn de kleuren mooi.
    Ik moet het maar eens onthouden want naaldenboekjes kun je altijd wel gebruiken ik heb ze in mijn naaidoos, borduurdoos en mijn etui .
    Dus er kan er altijd nog eente bij.
    Fijne zondag en groetjes van Meriam

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat is dit schattig geworden, veel plezier met je steekjes en blijf nog maar zoveel mogelijk binnen! Groetjes
    Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hallo Marijke,

    Elke keer weer denk ik: wat een leuke dingen maakt Marijke toch, ik ga dat ook een keer doen. Alleen komt het er nooit van en dat is wel jammer.
    Maar goed dan kijk ik maar op je blog en blijf me er over verwonderen dat er zoveel leuke dingen te maken zijn. En wie weet ga ik het toch ooit eens proberen.

    Mvg: Anne

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Superleuk, en wat een mooie kleuren. Ik vind het ook plezierig om een naaldenboekje te maken. Zal het mijne ook eens op mijn blog zetten.
    Groetjes Chris

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat is deze ook weer prachtig geworden! Ik vind dat rood met blauw ook erg mooi combineren.
    groetjes, Jolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Heel erg mooi geworden. Ook de strik is een erg leuk idee. @

    BeantwoordenVerwijderen
  12. O wat is hij mooi geworden, hier kun je heel chique je naalden in steken.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hoi Marijke

    wat een schitterend naaldenmapje, ik ben helemaal weg van dit borduurpatroontje


    groetjes Rita

    BeantwoordenVerwijderen
  14. laat maar voorbij komen...tis werkelijk prachtig!!!!Groetjes, Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  15. what a beautiful needlebook, your fabrics and wool felt are lovely. The embroidery is very nice!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Dat ziet er weer mooi uit. Ik geniet altijd van de dingen die je maakt. Deze kleurencombinatie vind ik ook erg leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. wat een lief boekje........prachtige kleuren ook

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Oh, Marijke wat bewonder ik jouw prachtige werken. Ik vind alles, maar dan ook alles bij jou zooooooo leuk. Dank-dank-dank voor het delen.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Hallo Marijke,
    Ook deze zijn weer zo ontzettend mooi...
    Ik wens je een heel fijne nieuwe week,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Hallo,
    k`Geef me op bij u voor een workshopje naaldenboekje.
    Wat een ontzettend leuk maar ook mooi idee.

    groet van Hilda

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Ik vind alles wat je maakt mooi, nostalgish, daar wordt je nou blij van.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Oh je hebt weer wat getoverd hier, prachtig:))
    Lieve groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  23. So pretty! I don't understand your language but the art language is enough! Lovely!

    BeantwoordenVerwijderen